2020-05-04 Kalmar
Idag kom beskedet som vi väntat på, flyget till Prag är inställt. Ingen direkt överraskning.
Något spm däremot överraskade var SAS support, ringde idag 17:31, får besked av automatisk röst att ”det är många som ringen nu på grund av Covid-19 så det är långa svarstider”. Föga förvånande. Blir uppmanad att knappa in mitt Eurobonusnummer och blir uppkopplad på 5 sekunder.
En supertrevlig tjej informerar om läget och meddelar att hon kan boka av allt och återbetala skatter och avgifter samt kreditera in Eurobonuspoängen som flyget kostat. Bra service av SAS.
Hotellet som vi bokade via SAS är också avbokat och fick besked om att det kan ta upp till 30 dagar innan kredit kommer in på kontot. Nu tog det bara 14 dagar innan exakt summa fanns på kontor. Även detta imponerande av SAS.
Det har känts som allt skulle vara förlorat men nu verkar det som allt är återbetalat inkl. Eurobonuspoängen.
SNYGGT SAS